Jumaat, 9 Oktober 2015

Panduan Deposit dan Pengeluaran Wang Neteller

Neteller Fee

Anda juga boleh melakukan deposit dengan media NETELLER, yang mana Neteller adalah suatu media pembayaran yang Legal dan didaftarkan oleh pengawal selia FCA untuk jenis Electronic Money Regulations 2011 (FRN: 900015).

Cara membuat akaun Neteller juga cukup mudah seperti halnya anda membuat e-mel. Anda boleh membuat akaun Neteller dengan klik di SINI, setelah itu ikuti arahannya.

Selepas anda telah membuat akaun neteller dan mempunyai real account di kami, maka langkah-langkah untuk melakukan Deposit Dana adalah sebagai berikut:
  • Login di dalam Neteller.com (SIGN IN)
  • Melakukan pengisian baki di e-wallet (Money In), bila belum.
  • Setelah mempunyai baki, maka Pilih MONEY OUT> lalu lihat di fungsi "Deposit to Another Site"> klik "Deposit Now"
  • Masukkan kod pemindahan merchantnya dengan FXDD7831
  • Masukkan laluan SECURE ID untu neteller anda dan jumlah nominal Deposit anda (dalam USD)
  • Klik CONTINUE
  • Setelah berhasil, maka Simpan dan Catat kod transaksinya untuk dihantar kepada ........................................................
  • Deposit anda akan diproses dalam masa 1-2 hari kerja

Neteller mempunyai kelebihan yang mana anda boleh mengisi baki akaun Neteller anda (e-wallet) dengan menggunakan Kad Kredit ataupun kad ATM Debit yang berlogo VISA, VISA Debit, ataupun VISA Electron, seperti milik Bank Bhd yang digabungkan dengan sistem SMS Bankingnya (boleh ditanyakan ke perkhidmatan bank anda bila belum diaktifkan ciri ini dan SMS Bankingnya).

Untuk cara pengisian baki e-wallet Neteller anda: (dengan kad kredit ataupun kad ATM berlogo Visa, Mastercard)
  • Login (Sign In) ke dalam akaun Neteller anda di Neteller.com
  • Pilih MONEY IN
  • Pilih jenis kad anda (boleh dengan Kad Kredit ataupun kad ATM Debit VISA atau MASTERCARD yang telah menyokong ciri 3-D Secure Verify)

Bila deposit dengan kad Debit ATM maka pastikan HP anda telah disenaraikan di SMS Banking kerana untuk keperluan pengesahan Pin, dan kad debit anda juga harus telah menyokong 3D Secure Verified (umumnya kad yang baru sudah boleh, atau boleh ditanyakan ke bank anda), contoh beberapa kad Debit VISA yang boleh: kad ATM Bank Bhd, HSBC, ANZ

Masukkan data kad anda, jumlah pengisian jumlah (Amount), dan pilih mata wang kad anda dengan IDR Ringgit Malaysia.

Klik Continue untuk pengesahan, dan ikuti petunjuk verifikasinya disana

Bila kad anda tertolak, maka anda boleh menghubungi perkhidmatan suppot ........................................................................untuk pengesahan kad anda
untuk pengisian Baki di akaun neteller anda sebaiknya Tidak menggunakan bank wire transfer, sebab akan mengingati biayanya. Disyorkan dengan menggunakan kad kredit ataupun membeli Baki.

Selepas e-wallet neteller anda terisi, maka boleh anda gunakan untuk melakukan deposit dana seperti cara diatas.

PENGELUARAN DANA DARI NETELLER KE AKAUN BANK ATAU LAIN

Untuk pengeluaran dana dari Neteller ke Akaun Bank anda memerlukan masa kira-kira 3-5 hari kerja, dan boleh menggunakan menu perintah MONEY OUT di dalam login Neteller anda tersebut, setelah itu gunakan pilihannya di dalam sana seperti Withdraw to Bank Account dan ikuti arahannya. (Neteller memerlukan pengesahan berupa upload / scan bank statement untuk akaun bank anda, boleh dilakukan via web Neteller di saat penarikan dana anda tersebut)

Selain penarikan dana dari Neteller dengan menggunakan kaedah Bank Transfer diatas, di Neteller tersebut anda juga boleh menempah kad fizikal Prepaid Card khusus dari Neteller (Net + MasterCard) yang boleh anda mesej untuk dihantar ke alamat rumah anda. Tempahan kad Net + ini boleh dilakukan di dalam login akaun Neteller anda.

Dengan kad khusus Net + tersebut boleh digunakan untuk pengeluaran dana dari akaun Neteller anda melalui ATM di hampir seluruh negara dengan kos yang agak murah dan segera, selain itu kad Net + juga boleh digunakan untuk Belanja di mana saja yang berlogo MasterCard.

15 ulasan:

  1. Assalamualaikum tuan...saya ada neteller card..tape saya xboleh keluarkan duit melalui atm sdgkn dlm acc sy ada usd 4000...kenapa ye..boleh jelaskan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hanya international atm bank jer yang terima

      Padam
    2. Tuan withdraw guna option kad kredit?

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. boleh deposit guna credit to neteller and withdraw to bank account ?
    What is the charges per transaction ?
    Why use Neteller and Why not using bank account ?

    BalasPadam
  4. Neteller dh kena block inbound/outbound... matilanak

    BalasPadam
  5. Hello..,
    Kenapa tak ada curancy MYR bila nak withdraw ke bank( money Out )mnta pencerahan sikit admin.

    BalasPadam
  6. Neteller is world largest Payment getaway and maximum people are facing problem to verified Neteller Account for proper documents problem. Neteller  Virtual Master Card is also famous for various payment processing purpose. If you have don't know about Neteller or don't have enough documents for verified Neteller Account then you can buy verified neteller account also or you can buy verified skrill account as best Neteller account alternative.

    BalasPadam
  7. Neteller is very strong about their business policy and once Neteller suspended any personal account then it's not possible to reactive or reopen a new account. If some one need multiple account then Neteller only offer multiple account's for GOLD VIP account holders, though it not easy to get Gold VIP status so people are more interested to Buy Neteller Account.

    BalasPadam
  8. Do you realize there is a 12 word sentence you can tell your man... that will induce intense feelings of love and impulsive attractiveness for you deep inside his heart?

    That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, worship and care for you with all his heart...

    =====> 12 Words Will Fuel A Man's Desire Impulse

    This instinct is so hardwired into a man's brain that it will make him work better than ever before to do his best at looking after your relationship.

    In fact, triggering this mighty instinct is so important to getting the best ever relationship with your man that the second you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will soon find him expose his soul and heart for you in such a way he haven't expressed before and he will see you as the only woman in the universe who has ever truly attracted him.

    BalasPadam
  9. Saya sudah buat acc neteller sebanyak 50 Malaysia.. Adakah balance dalam bank saya akan di tolak lgi

    BalasPadam
  10. Macam mana saya nak keluarkan duit sebab dia mintak no swift dimana saya perlu dapatkan no swift tu?

    BalasPadam