Isnin, 9 Jun 2014

Panduan Mendaftar Linkedin

linkedin-icon-gif

LinkedIn merupakan sebuah rangkaian sosial yang khusus digunakan untuk keperluan para profesional. Anda boleh menggunakan LinkedIn untuk dapat berhubungan dengan para profesional lain. Baik yang sudah kenal dan yang belum kenal.

Golongan professional yang ada di bidang anda dan yang bukan di bidang anda. Linkedin memberikan peluang untuk memperluaskan sambungan perniagaan anda dengan mudah. ​​

Membuat akaun linkedin sangat mudah,  apakah anda berminat ingin membuat akaun di LinkedIn? berikut ini adalah cara membuat akaun linkedin:


LANGKAH-LANGKAH MENDAFTAR LINKEDIN


1 . Kunjungi Linkedin yang beralamat di www.linkedin.com. bila anda ingin yang linkedin anda boleh terus melawat linkedin dari link berikut ini.


cara + membuat + akaun + linkedin001


cara + membuat + akaun + linkedin002

2 . Mendaftar linked in dengan mengisi tempat pendaftaran. masukan Nama depan, nama belakang, alamat email, dan password kemudian klik "bergabung dengan linkedin"

cara + membuat + akaun + linkedin003

3 . Pada halaman seterusnya anda diminta untuk memberitahu rakan-rakan anda yang ada dalam senarai kotak di email yang anda daftarkan. Linkedin akan automatik kepada senarai kenalan e-mel anda dan mencarikan orang-orang yang telah mendaftar linkedin dengan alamat tempat tersebut sehingga memudahkan anda untuk mencari rakan-rakan anda di linkedin. lewati saja langkah ini dengan klik link teks di bawah kotak "lewati langkah ini". Ada 8 langkah yang harus anda lalui ditujukan untuk melengkapkan profil linkedin anda dengan maklumat yang anda miliki.

cara + membuat + akaun + linkedin004

4 . Setelah itu anda diminta untuk mengesahkan alamat email yang anda daftarkan diawal tadi.

cara + membuat + akaun + linkedin005

5 . ke email tersebut dan dapati email baru yang dihantar oleh linkedin. Buka dan klik link konfirmasinya.

cara + membuat + akaun + linkedin006



6 . Edit profil anda. Menyunting atau mengemaskini data-data di profil anda sangat gampang dan mudah, tidak diperlukan keahlian khusus untuk dapat melakukannya. ikuti saja panduan yang di berikan linkedin dan anda akan melalui proses membuat / mendaftar akaun linkedi dengan mudah.

cara + membuat + akaun + linkedin008


TIPS BERMAIN LINKEDIN

Selepas terbiasa menggunakan Linkedin, pertimbangkan untuk ikut bergabung dengan kumpulan-kumpulan tertentu yang ada di linkedin yang sesuai dengan minat serta bidang yang anda tekuni sebagai seorang profesional. Dengan menyertai pada sebuah kumpulan anda akan bertemu banyak orang baru dengan bidang yang sama dengan anda, anda boleh saling bertukar fikiran, memberikan idea-idea anda, mengulas dan lain sebagainya pada kumpulan tersebut.

Ini Linkedin berbeza dengan facebook atau twitter, jadi jangan tunjukan status-status yang terlalu mengumbar keperibadian anda yang negatif. Tetaplah menjadi positif dan profesional sehingga sambungan anda tidak melihat hal-hal yang bodoh pada diri anda yang akan mengakibatkan reputasi anda sebagai seorang profesional menjadi buruk di mata mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan