Jumaat, 25 April 2014

Perbankan SMS

Home

Selamat Datang ke bankislam.SMS. Selamat datang ke khidmat mudah akses keperluan perbankan anda yang menyeluruh di mana-mana sahaja anda berada. Bank pertama yang menawarkan khidmat yang komprehensif melebihi 30 perkhidmatan dan transaksi yang berbeza. Dengan pantas kami menjadikan bankislam.SMS alat perbankan yang lengkap. Dan tidak seperti bank lain, kami menawarkan anda akses pekhidmatan ini melalui semua penyedia khidmat telefon yang popular. Sama ada anda menggunakan 012, 013, 016, 017 atau 019, Bank Islam akan mengubah cara anda mengurus kewangan anda sampai bila-bila.

Hanya ikuti tiga langkah mudah yang berikut:
Daftar untuk bankislam.SMS di mana-mana ATM Bank Islam.
Tukar PIN SMS pertama yang diterima daripada telefon mudah alih anda.
Jalankan transaksi perbankan anda

Bagaimana menggunakan bankislam.SMS
Pergi ke “Tulis mesej”
Taip format mesej SMS yang sah
Tekan butang “Hantar”
Tekan nombor "32462"
Tekan “OK”

Pemberitahuan amaran terdapat di bankislam.SMS

Akaun Simpanan
Amaun debit dan kredit yang besar
Pengeluaran wang tunai ATM mencecah had

Akaun Semasa
Amaun debit dan kredit yang besar
Amaun terlebih pengeluaran
Pemulangan cek dalaman
Status penjelasan cek
Pengeluaran wang tunai ATM mencecah had

Kad Bank Islam (amaran gagal bayar bagi Pemegang Kad Bank Islam):
Had Menghampiri Maksimum
Amaun debit yang besar
Pembayaran lewat
Pengesahan kad
Siap untuk pungutan (Pembaharuan kad)
Penghantaran kiriman PIN

Akaun Pembiayaan
Pembayaran lewat
Pembayaran

Akaun Pelaburan
Pemberitahuan tempoh matang
Pemberitahuan pusingan (rollover)


Lain-lain
Arahan Tetap yang Gagal Berfungsi
Pindahan perbankan internet tarikh hadapan yang gagal


Kod ringkas bankislam.SMS: 32462
Caj panggilan: Tertakluk pada caj biasa yang dikenakan oleh syarikat telefon
Balasan dan pemberitahuan amaran menerusi SMS: RM 0.30


Alami kesenangan semua perkhidmatan dan transaksi perbankan ini dengan bankislam. SMS:
Pembayaran bil
Pertanyaan Baki Pembiayaan
Pertanyaan Baki Akaun Semasa/Simpanan
Pertanyaan Baki Pelaburan
Pertanyaan Baki Kad Kredit
Pembayaran Akaun Pembiayaan
Pindahan Akaun Sendiri
Pembayaran Kad Kredit
Permohonan Buku Cek
Permohonan Penahanan Cek
Pelepasan Penahanan Cek
Pertanyaan Status Cek
Sejarah Transaksi 5 SMS terakhir
Penukaran PIN SMS
Pembelian Isian Semula Prabayar

24 ulasan:

  1. Saya nak ektifkan no acc saya sbb salah passwod sekarang saya igt macam mana yee

    BalasPadam
  2. Bagaimana saya nak masuk dalam account saya skarang saya lupa pasword id

    BalasPadam
  3. Saya mahu pertanyaan baki dlm acc

    BalasPadam
  4. ada yg tahu tak macam mana nk masok kn nombor telefon secara online..

    BalasPadam
  5. Saya nak minta no akaun bank islam saya

    BalasPadam
  6. Macam mna Sya hendak dpt no akaun bank Islam Sya lupa no akaun bank Islam Sya blh antar x no akaun bank saya

    BalasPadam
  7. Sya lupa no akaun bank Islam Sya blh bg thu x mcm mana saya blh dpt no akaun bank Sya

    BalasPadam
  8. Saya nk cek baki akaun bank mcmane?

    BalasPadam
  9. Saya tersalah tekan kta kunci diri sb screen bermaslah.jd tak dpt nk login online banking.dah try tukar password tp x dpt..apa yg patut saya buat ye..

    BalasPadam
  10. mcm mn nk transfer duit gune sms ni?

    BalasPadam
  11. Check balance akaun melalui SMS?

    BalasPadam
  12. Invalid login. Adakah semua org sama jg bila nak login invalid mcm mslh sya skrg?

    BalasPadam