Rabu, 21 Mei 2014

10 Aplikasi Terbaik untuk Android

10 Aplikasi Terbaik Android

Ada saatnya ketika anda merasa perlu untuk me - root peranti Android kamu . Namun , masalah pertama yang muncul dalam fikiran banyak pengguna Android adalah bagaimana mencari aplikasi yang berguna yang telah dipasang sejak membeli peranti . Walaupun semua kenalan anda , gambar , fail muzik dan email akan disegerakkan di Android , kita harus men - download semua aplikasi lagi jika mereka telah hilang dari peranti Android kamu .

Android menawarkan pelbagai aplikasi percuma dan berbayar pada masa yang sama . Namun , kamu perlu tahu bagaimana menggunakan " Play Store " .

10 Aplikasi Terbaik untuk Android

Skype : Pertama , anda perlu memasang " Skype " yang merupakan perkhidmatan bebas kos panggilan di internet . Namun , kejelasan perkhidmatan ini benar - benar bergantung pada seberapa kuat kelajuan yang ditawarkan kepada Anda oleh pembekal perkhidmatan internet masing - masing . Melalui perkhidmatan ini Anda boleh membuat panggilan suara dan video pada masa yang sama . Kamu harus membuat id login sebelum mula menggunakan perkhidmatan ini .

download Skype

Viber : Aplikasi kedua yang paling terkenal adalah " Viber " . Perkhidmatan ini lebih seperti Skype tetapi tidak menawarkan video calling . Kamu tidak perlu membuat login sebelum menggunakan aplikasi ini kerana senarai kenalan telefon Kamu automatik menambahkan orang - orang yang sudah menggunakan perkhidmatan ini .

download Viber

WhatsApp : Aplikasi ini menjadi terkenal di seluruh web kerana fleksibiliti dan kemudahan penggunaan . Melalui aplikasi ini , kamu boleh menghantar mesej , fail muzik , fail video hingga 10 MB dll untuk teman dan keluarga .

Tango : Aplikasi Tango mirip dengan aplikasi Skype , tetapi untuk orang - orang yang tidak dapat mengakses Skype di negara masing - masing .

MX Player : MX Player adalah aplikasi lain yang menarik , yang digunakan untuk memainkan video dan music .
Adobe Reader : Adobe Reader boleh digunakan untuk memproses dan menyemak dokumen PDF .

OLX : OLX boleh Anda manfaatkan untuk menghantar iklan menjual atau membeli produk dan perkhidmatan OLX setelah men - download aplikasi ini .

Fringe : Melalui Fringe , Anda boleh membuat panggilan video bahkan dengan kelajuan internet yang rendah .
Facebook : Play store menawarkan kamu untuk menggunakan " Facebook " pada peranti Android anda .

Flash light : Walaupun pilihan " Flash light " tersedia dalam kebanyakan telefon Android , " app store " juga menawarkan apliaksi seperti ini .

Bagaimana ? Apakah kamu setuju dengan 10 aplikasi android terbaik diatas ? Atau kamu punya 10 aplikasi terbaik versimu sendiri ? Jika kamu memang punya 10 aplikasi terbaik di android , beritahu kamu melalui ruang komen yang sudah kami sediakan

Apabila kamu belum tahu 10 aplikasi terbaik android di atas , kamu boleh install aplikasi android itu dan beritahu kami apakah 10 aplikasi diatas memang aplikasi terbaik di android ?

1 ulasan:

  1. saya tambah satu lagi aplikasi yang terbaik > download & install appnana > kumpul mata & redeem kat play store > untuk yang baru register, masukkan invitation code saya: a5038057 untuk extra +2500. baca penerangan lanjut di sini http://goo.gl/vl9l92

    BalasPadam