Sabtu, 31 Mei 2014

Teknikal Bagi Perisian Email Terbaik

thunderbird_logo-wordmark_RGB-300dpi
Mozilla Thunderbird adalah percuma, sumber terbuka POP dan IMAP klien e-mel yang dibangunkan oleh Mozilla.org , orang yang sama yang membawa anda Firefox. Ciri- bijak ia duduk di antara Outlook Express dan Outlook, yang bermakna bahawa ia menawarkan upgrade ke Express pengguna dan penurunan kepada mereka yang menggunakan PIM ciri-ciri yang lebih maju daripada Outlook. Ciri-ciri tambahan boleh ditambah melalui sambungan percuma. Ketara adalah Webmail, lanjutan yang membolehkan POP3 akses ke webmel perkhidmatan yang dikendalikan oleh Yahoo, Hotmail, Lycos, MailDotCom , Gmail dan Libero . Fail e-mel Thunderbird boleh diindeks oleh Google , Yahoo! dan program carian desktop Copernic .
thunderbirdportable.gif
Pengguna Outlook Express harus mempertimbangkan dengan serius bertukar. Anda akan diberi ganjaran dengan produk yang lebih maju dengan ciri-ciri ini :
  1.     terbina dalam penapisan spam dan RSS pembaca
  2.     warna mesej kod
  3.     carian e-mel cepat
  4.     langkah-langkah anti -phishing
  5.     semak ejaan kerana anda menaip
  6.     penapis peti masuk
  7.     Kerberos pengesahan
  8.     kemas kini automatik
  9.     keupayaan untuk melihat mel anda dalam benang perbualan.
Selain itu , produk ini adalah lebih selamat daripada Outlook Express dan, tidak seperti yang kedua, masih sedang giat dibangunkan. Switching dibuat lebih mudah oleh fakta bahawa Thunderbird kelihatan dan berfungsi sama dengan Outlook Express. Alat dalam Thunderbird juga membolehkan anda untuk dengan mudah mengimport tetapan akaun Outlook Express anda dan e-mel yang disimpan. Jika anda perlukan bantuan , terdapat satu panduan yang sangat baik dari Mozilla dimuat turun dalam Pemilihan Pantas Panduan seksyen di bawah.
Opera-logo
OperaAnother pilihan yang baik, yang ramai orang tidak sedar , adalah dalam pelayar Opera web. Pengguna di Opera memanggilnya Mail Pelanggan M2. Walaupun tidak ada kalendar dalam program ini seperti dalam Outlook ( ia tidak bertujuan untuk bersaing dengan Outlook anyway) , ia masih agak kuat . Ini terbina dalam klien e-mel adalah pangkalan data e-mel gabungan , berita pembaca, mailing list penganjuran dan berita RSS feed reader , dan ia menyokong kedua-dua POP3 dan IMAP protokol.
OperaAnother
Pengalaman saya dengan ia agak menyenangkan. Ia adalah mudah untuk menubuhkan , sangat intuitif untuk digunakan , dan ia mudah didapati mana-mana kenalan saya pernah mempunyai surat-menyurat e-mel dengan . Secara keseluruhan, ia adalah produk yang sangat bagus.
outlook-logo
Outlook , Microsoft benar-benar keluar dengan ia UI moden ! Ia mengambil semua produk mereka , dan Antara muka pengguna baru Outlook adalah sangat mudah, dengan susun atur, tetapi dengan visual yang lebih menarik. Persediaan adalah agak mudah (atau jika anda mempunyai akaun Microsoft atau memang sudah, tidak wujud) ,
outlok
Beberapa ciri-ciri baik termasuk: dapat memadam semua emel dengan penghantar tertentu, atau memilih berapa banyak e-mel daripada penghantar yang menyimpan sebelum secara automatik memotong yang lama ; replies automatik apabila anda berada jauh dari komputer anda, serta penapis dan folder , dan semua jazz itu. Juga, dapat mengimport sehingga 4 akaun POP3 perlu menyimpan kebanyakan pengguna berpuas hati. Terbina dalam senarai kenalan ‘kawan ‘ adalah sangat moden , seperti kalendar, tetapi kedua-dua gaya diletakkan di fungsi kerana ia kadang-kadang boleh menjadi sukar untuk mengakses kerana pilihan agak maju.
Nota : Pilihan yang digunakan oleh saya adalah Mozilla Thunderbird , Kerana aturan lebih menyenangkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan