Khamis, 8 Mei 2014

Pengesahan Akaun Paypal Percuma Dengan Dokumen peribadi

Berikut saya akan menjelaskan tentang bagaimana cara pengesahan akaun PayPal anda dengan menggunakan Dokumen peribadi atau secara manual.  Banyak cara untuk pengesahan Paypal diantaranya adalah dengan menggunakan Credit Card, Virtual Credit Card (VCC) dan yang terakhir adalah menggunakan Dokumen peribadi . Cara seperti ini percuma tapi memerlukan beberapa hari untuk proses.   

Untuk boleh mendapatkan status   PayPal Verified  , anda hanya memerlukan   dokumen peribadi  yang nantinya anda kirimkan ke pihak Paypal dan diluluskan.  Dokumen yang boleh digunakan antara lain:
  1. Scan ID Card / Fhoto identifycation (KTP / SIM / Pasport).
  2. Scan Adress identifycation / Buku Simpanan.
  3. Scan Invois Internet Berlanggan.
  4. Scan Bil Elektrik / Air
Namun hanya 2 yang perlu anda gunakan iaitu, point 1 dan 2 , kerana cara inilah yang sudah sangat berkesan, saya sudah melakukannya alhasil sampai sekarang akaun PayPal saya sudah Verified, untuk kejayaan proses pengesahan. Mohon perhatikan juga, bahawa saiz file tersebut jangan sampai melebihi saiz 500kb namun gambar tetap perlu kelihatan jelas, biasanya dengan saiz 640px sudah cukup baik .
          
Bila sudah, sila anda hantar ke-2 file tersebut dengan format file . JPG ke alamat email webform@apac.paypal.com dengan subject email "Please verified my Paypal Account" . Proses pengesahan dengan cara ini hanya memakan masa maksimum 1 × 48 jam. Jadi, sila bersabar untuk menunggu pemberitahuan dari Paypal apakah diluluskan atau tidak.       

paypal 
 Paypal yg di Sahkan dengan cara manual


Kenapa Pengesahan Dengan Dokumen peribadi Saya di TOLAK?
Penolakan ini biasanya berlaku kerana data-data yang anda hantar tidak sesuai dengan data-data yang ada di akaun Paypal anda.  Inget, peraturan di Paypal itu sangat ketat maka anda harus mengikuti semua peraturan yang dibuat.
Nah, agar proses pengesahan ini berjalan baik sebelum menghantar dokumen ke Paypal, pastikan semua data-data yang ada di akaun Paypal anda sudah sesuai dengan data-data pada dokumen yang akan anda kirim. 

 Apabila terdapat perbezaan Nama   , Gelar , Alamat, Nombor Akaun, maka yang perlu anda perbaiki adalah data yang ada di akaun Paypal anda, sama kan dengan data yang ada pada dokumen yang anda kirim. Dan satu hal lagi, pada saat menghantar dokumen anda harus menggunakan alamat email yang sama seperti yang anda gunakan pada saat mendaftar di paypal.   

Bila cara ini sudah anda lakukan dengan benar, saya yakin dalam waktu 1 × 48 jam akaun Paypal anda pasti berubah status menjadi "Verified" . Semoga penjelasan ini berguna bagi anda.   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan